بالش مناسب و سلامت پوست و مو

بالش مناسب و سلامت پوست و مو

بالش مناسب و سلامت پوست و مو 

هر انسانی بطور میانگین 8 ساعت از شبانه روز سر روی می گذارد. فرض کنید این بالش آلوده باشد,چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بالش روی تخت خواب همیشه شما را به استراحت فرا می خواند ، احتمالا شما نیز عاشق راحتی بالش خود هستید ، اما آیا او هم از شما راضی است ؟

مهم نیست چقدز به راحتی بالش خودتان فکر می کنید ، این بالش می تواند در طوب شب به پوست و موی شما آسیب وارد آورده و باعث ایجاد چهره ای در هم ریخته هنگام صبح شود.انسان ها تقریبا یک سوم زندگی خود را با صورتی فرو رفته در بالش سپری می کنند. پس باید مطمئن شویم این بالش برای ما فوایدی هم دارد و یا حداقل به پوست ما آسیبی نمی رساند.

 

بالش موجب گرفتگی منافذ پوست می شود

وقتی صحبت از جذب باکتری ها به میان می آید باید بگوییم ، چربی ، آرایش باقی مانده روی پوست ، تعریق ، پوسته های سر و تمام دیگر آلودگی هایی که بدن انسان آن را تولید می کند ، جذب بالش شما می شود. تنها کافی است تصور کنید ، تمام این آلودگی ها شبی پس از دیگری در بالش شما باقی می ماند . شاید این بالش ظاهر تمیزی داشته باشد ، اما در واقع اینطور نیست.

 

اگر سر شما در شبانه روز هفت تا هشت ساعت در تماس با بالش باشد ، یعنی ۲۱۰ تا ۲۴۰ ساعت در ماه . پس هیچ جسم دیگری تا این حد با پوست صورت برخورد ندارد.مشکل اینجاست که حتی اگر با یک بالش تمیز شروع کنید ، بعد از یک یا دو روز ، باز هم روی بالشی پر از آلودگی و موجودات ذره بینی می خوابید.

 

از آنجایی که این مواد در طول هر شب با پوست شما در تماس هستند ، موجب گرفتگی منافذ و التهاب می گردند . به همین خاطر گاهی صبح ها متوجه چند جوش روی پوست صورت خود می شوید و یا حداقل در حال حمل باکتری هایی هستید که بعدا موجب بروز آکنه می شوند.

 

برای کاهش خطر بروز چنین مشکلی حداقل یک بار در هفته رو بالشی خود را بشویید . هر شب بالش خود را بچرخانید و روی سمت دیگر آن بخوابید ، هر شش ماه یکبار بالش خود را عوض کنید ، قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید .

 

سرعت پروسه ی سالخوردگی را افزایش می دهد

خیلی واضح ، باید بگوییم بالش شما موجب می شود مسن تر دیده شوید . برخی از مطالعات اخیر رابطه ی بین خوابیدن به پهلو و یا روی شکم با ایجاد چین و چروک را ثابت می کنند.دانشگاه آکسفورد در ماه جون ۲۰۱۶ طی مقاله ای اعلام کرد وقتی افراد به پهلو و روی شکم می خوابند، فشاری که از طریق بالش به پوست صورت وارد می آید

 

می تواند مشکلی به نام چین و چروک خواب را در پی داشته باشد. به بیانی دیگر ، نیروی جاذبه چهره شما را در بالش و برای ساعت ها در هم می کشد . به مرور زمان این چین و چروک های خواب ، به چین و چروک های دائمی تبدیل می شوند.

 

این مشکل با افزایش سن هم محتمل تر می شود و هم پیشرفت بیشتری دارد. زیرا در درجه ی اول با افزایش سن در طول شب خیلی جابه جا نمی شوید و بدن در یک حالت برای ساعت ها قرار می گیرد. دوم اینکه با پیر شدن ، پوست توانایی مقاومت در برابر فشار را از دست می دهد .

 

ریسک این خطرات را با این نکات کاهش دهید :

از پوست خود به خوبی مراقبت کنید تا در طول شب کمتر در معرض اثرات مخرب جاذبه قرار بگیرد . ضد آفتاب را هم هرگز فراموش نکنید .بالشی را انتخاب کنید که به شما کمک کند بیشتر به پشت دراز بکشید.بالش شما می تواند برخی از مراقبت های شبانه ی پوست را بی فایده سازد

 

چه وقت نکات مراقبت از پوست را انجام می دهید ؟ آیا صورت خود را می شویید ، از مرطوب کننده ها استفاده می کنید و بلافاصله به رختخواب می روید ؟اگر اینطور است ، در حال هدر دادن پول خود هستید !

 

استفاده از محصولات مراقبتی دقیقا قبل از آنکه به رختخواب بروید یعنی این محصولات هنوز جذب نشده و در سطح پوست وجود دارند. بعد با همان پوست سر روی بالش نرم و گرم خود می گذارید . در چنین شرایطی تمام این محصولات گران قیمت و مفید به جای پوست جذب بالش می شوند !

 

اما چطور می توانید از این مشکل پیشگیری کنید :

حداقل ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب از این محصولات مراقبتی استفاده نمایید.از پارچه هایی برای رو بالشی استفاده کنید که مواد را جذب نمی کنند. ابریشم یکی از بهترین انواع پارچه برای رو بالشی محسوب می شود.

 

بالش شما به موهایتان آسیب می زند

اگر صبح ها با موهایی پریشان از خواب بیدار می شود ، احتمالا تقصیر بالش یا رو بالشی شماست . رو بالشی با کیفیت متوسط موهای شما را محکم می گیرد ، حتی وقتی در طول خواب جا به جا می شوید . در این صورت موها کشیده می شوند و یا تحت فشار قرار میگرند و نتیجه ی آن را صبح ها مشاهده می کنید.

 

به این شکل موخوره ها هم به شدت افزایش پیدا می کنند. این رو بالشی ها همچنین چربی طبیعی مو را جذب کرده و مو را خشک و بی حالت می نمایند.

 

اما برای رهایی از این مشکل چه راهکاری وجود دارد ؟

از ابریشم برای رو بالشی خود استفاده نمایید. موی شما روی چنین پارچه هایی به راحتی سر می خورد و چربی آن نیز جذب پارچه نمی شود.با موی خیس به رختخواب نروید. رطوبت اصطکاک بین رو بالشی و مو را افزایش می دهد ، در نتیجه مو شکننده می شود.

 

 

بالش مناسب و سلامت پوست و مو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *